Een warm merkgevoel op koude winterdagen

Hoe behaal je in de winter rendement op de dure vierkante meters van een ijssalon op een centraal station? En welk merk uit het portfolio past het beste op deze specifieke plek, op dat specifieke moment? Met deze vragen meldde Unilever zich bij ons.

Van ijskoud naar behaaglijk warm

In het merkportfolio zagen wij Unox in de koudere seizoenen als de perfecte afwisseling op zomerse ijstraktaties. En zo ontstond de basis om Ola’s ijsstation Swirl’s om te bouwen in een Unox-shop. Het merkverhaal van Unox draait om de Hollandse winter, warmte en gezelligheid en over onderweg zijn en verlangen naar thuis. Of bij de gedachte dat je even wilt opwarmen met iets lekker Hollands. Het concept sloot perfect aan bij de plek en bij het gevoel. En dus werd de stationswinkel in snel tempo getransformeerd tot een Unox-shop.

"Het concept sloot perfect aan bij de plek en bij het gevoel."

Opvallende activaties

Als basis bedachten we de inhoud en uitstraling van het foodconcept passend bij de Hollandse winter. We ontwikkelden de volledige uitstraling van de Unox-winkel, inclusief inrichting en POS-materialen. En dus kwamen er soepen, tosti’s en broodjes worst. Relevantie tijdens de customer journey (hier zelfs heel letterlijk) vormde de rode draad. Daarom pasten we het aanbod aan en monitorden we welk product succesvol was op welk moment van de dag. Ook lanceerden we opvallende activaties – met een online en offline element – passend bij deze verschillende consumtiemomenten. Het resultaat? Een succesvolle shop met rendement. En daarnaast, minstens zo interessant, een sterk merkverhaal op een toplocatie met heel veel traffic.

Unox shop Leiden, fotografie door Reclamebureau IVC

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!