SYMPATHIEKE HEROPENING

Een buurtgenoot die aan het verbouwen is: stiekem zitten we hier allemaal niet op te wachten. De overlast door de bouwwerkzaamheden en de talloze busjes van leveranciers die in en uit de wijk komen rijden, vaak lijkt er geen einde aan te komen. Met een grootste verbouwing in aantocht voor de vestiging in Amersfoort wilde Tulp Keukens de buurt informeren en samen aftellen naar de opening van het nieuwe pand. Samen gingen we aan de slag met een onderscheidende én herkenbare campagne.

EERLIJKE BOODSCHAP

Omdat de verbouwing niet onopgemerkt gedaan kon worden in Amersfoort, besloten we dat de campagne een sympathieke boodschap moest krijgen: “Sorry voor de overlast, maar we zijn klaar!” En om dit zo persoonlijk mogelijk te houden moest het excuus direct van de verbouwingschauffeur komen en werd hij het gezicht van de campagne. Zo werd het een oprechte boodschap die zorgde voor lokale binding met de bewoners van Amersfoort.

LUDIEKE ACTIE

Om de campagne een extra impuls te geven bedachten we een ludieke actie: tijdens de verbouwing is de chauffeur een keuken verloren, “Keuken vermist!” Degene die de keuken zou vinden werd beloond met een riante waardecheque te besteden bij Tulp Keukens. Zo creëerden we een campagne waarbij de buurt niet alleen geïnformeerd, maar ook geënthousiasmeerd en beloond werd.

DUURZAAM IDEE

De lokale campagne is zo ontwikkeld, dat deze vaker ingezet kan worden. En aangezien Tulp Keukens nog wat verbouwingen van diverse locaties op de planning heeft staan, zal de campagne op verschillende plekken in Nederland nog voorbij komen.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!