Professioneel icoon in de mode

Als onafhankelijke informatiebron voor de modebranche is Textilia een bekende naam. Met hun eigen vakblak Textilia en een online platform vol nieuwtjes zijn zij een professioneel icoon in de fashionmarkt. Een aantal jaar voor hun 100-jarig bestaan was het tijd voor een verfrissingsslag. Samen met Afdeling M – de uitgeverij van o.a. Textilia – zijn we aan de slag gegaan met de restyling van hun vakblad en de communicatie van hun inspiratie-event: de Trenddag.

Tijd voor een restyling

Het vakblad zat al een decennium in hetzelfde jasje, dus werd het weleens tijd voor een nieuwe uitstraling. Naast de verfrissing was het doel om nieuwe abonnees aan te trekken: de nieuwe look & feel moest dus naast bestaande lezers ook nieuwe lezers gaan aanspreken. Na een identiteit-, doelgroep- en concurrentieanalyse kwamen we erachter dat Textilia een krachtige positie in de markt heeft en dat de look & feel van het magazine dus groots en toonaangevend mocht zijn. Het blad moest elke uitgave zo’n mooi exemplaar zijn, dat iedereen hem in zijn winkel of op de eettafel laat liggen.

"Alles werd uit de kast gehaald om het vakblad Textilia écht groots en toonaangevend te maken, voel- en zichtbaar in kwaliteit."

Compleet nieuwe look & feel

Nu we hadden besloten wat de kern moest zijn voor de nieuwe uitstraling, haalden we letterlijk de bezem door het complete magazine. Bestaande kleurkaarten werden opgeschoond en uitgebracht als pocketformaat boekje: veel handiger om overal mee naar toe te nemen voor de lezers. Daarnaast werden ook de cover, trendpagina’s, fotogebruik, kleuren, fonts en leesbaarheid aangepakt en opnieuw vormgegeven.

Daarnaast dachten we verder dan de inhoud en gingen we op zoek naar ander papier en wijzigden het formaat van het magazine. Alles werd uit de kast gehaald om het vakblad Textilia écht groots en toonaangevend te maken, voel- en zichtbaar in kwaliteit. Inmiddels zijn alle verbetering doorgevoerd en zijn er al vele exemplaren van het gerestylede magazine uitgebracht.

Van lezen naar beleven: de Trenddag

Textilia gaat verder dan geschreven modetrends en –nieuws. Zij organiseren namelijk twee keer per jaar de Trenddag. Iedereen krijgt hier de mogelijkheid om trendlezingen te volgen van grote namen uit de modebranche voor het aankomende collectieseizoen. En waar het magazine toonaangevend mocht zijn, gold dat ook voor de communicatie over de Trenddag. We ontwierpen een nieuw logo en lieten de trendkleuren tot leven komen in alle communicatie-uitingen op de website, social media en in de vakbladen. Een eenduidig en fris beeldpakket als resultaat!

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!