Een fris label voor specifieke werving

Een bekend fenomeen bij uitzendbureaus zijn de vele pieken en dalen in werving naar geschikte kandidaten, zo ook bij Synergie Uitzendbureau. Zo’n typische piek zijn de vakantieperiodes, want dan is er volop vraag naar tijdelijke uitzendkrachten. Daarom vroeg Synergie ons: “Hoe kunnen we zo optimaal mogelijk vakantiekrachten werven, zodat we voorbereid zijn op de vraag vanuit onze klanten?”

Vakantiekrachten

In deze krappe arbeidsmarkt is de vraag naar vakantiekrachten hoog. Scholieren of studenten die naast hun studie willen bijverdienen hebben volop keuze uit baantjes in de horeca, promotie, retail en talloze andere branches. Hoe werf én overtuig je deze doelgroep? Samen met Synergie Uitzendbureau zetten we een stap achteruit, gingen we terug naar de essentie en kropen we in de huid van deze generatie.

“In de overspoelde online wereld is het belangrijk om als merk een relevante en doeltreffende boodschap te hebben."

Online en laagdrempelig

Om zo’n specifieke doelgroep te bereiken is het noodzakelijk om te communiceren waar zij zich bevinden: online. En in de overspoelde online wereld is het belangrijk om als merk een relevantie en doeltreffende boodschap te hebben. Daarom moest het aanbod direct duidelijk zijn en zo ontstond de ‘Vakantiewerkwinkel.nl’. In één woord laat je de doelgroep weten wat je doet en het is ook nog eens heel praktisch: de merknaam was ook de website-url.

De Vakantiewerkwinkel.nl

Het ontstaan van de Vakantiewerkwinkel.nl vloeide uit de wensen en het gedrag van scholieren en studenten, een hele andere doelgroep dan Synergie Uitzendbureau normaliter heeft. Het concept van de Vakantiewinkel.nl moest dan ook op zichzelf staan en mocht als eigentijds label een geheel eigen tone of voice en look & feel krijgen. Frisse beelden die het ideale einddoel van vakantiekrachten liet zien: vakantievierende mensen. Samen met aansprekende CTA’s vormde dit de beeldtaal.

Waanzinnig resultaat

Voor de zomer van 2019 werd de Vakantiewerkwinel.nl gelanceerd en naast de website ook uitgezet via diverse kanalen, zoals social media en online bannering. Ook werden traditionele offline middelen gebruikt zoals flyeren op scholen en andere plekken waar de doelgroep zich bevindt. De focus op naamsbekendheid en de laagdrempelige manier van aanmelden op de website zorgde voor een enorm succes in het eerste jaar van de Vakantiewerkwinkel.nl. Honderden potentiële uitzendkrachten meldden zich beschikbaar via de website. Ook viel de Vakantiewerkwinkel.nl op bij potentiële werkgevers. De naamsbekendheid zorgde uiteindelijk voor vraag én aanbod en dus voor een succesvolle oplossing voor de personeelsbezetting bij werkgevers.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!