Bijzonder theater, bijzondere stijl

Pathé is als marktleider binnen de bioscoopbranche onderdeel van het avondje uit in de Nederlandse binnensteden. Pathé Tuschinski in Amsterdam is met zijn architectuur – en als bestemming voor o.a. Nederlandse premières van films – het pareltje van Pathé. Samen met Pathé namen wij de complete huisstijl onder handen waar we rekening hielden met het bijzondere uiterlijk van dit theater.

Het Tuschinski Theater

Het theater werd voor het eerst geopend op 28 oktober in 1921 en is een ontwerp van de architect Hijman Louis de Jong. Sindsdien is het theater al jarenlang het decor voor belangrijke evenementen en bijzondere filmpremières. Na een brand in 1941 is het theater volledig gerestaureerd in de oorspronkelijke stijl, wat ervoor zorgt dat we tot op de dag van vandaag een extra bijzondere filmervaring kunnen beleven in dit theater.

“De authentieke stijl van het theater zorgt ervoor dat we tot op de dag van vandaag een extra bijzondere filmervaring kunnen beleven.”

Nieuwe huisstijl

De stijl die in het overgrote deel van de Pathé bioscopen is te zien, straalt niet de luxe uit die de architectuur van Tuschnski wél heeft. Het theater verdiende dus zijn eigen, unieke huisstijl die het theater omarmt. Diverse communicatie-elementen, zoals een eigen logo, de signing en de digitale schermen boven de bar, werden aangepakt en passen nu helemaal bij het uiterlijk van het theater.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!