Merkvoorkeur, óók bij de kids

Pathé is als marktleider in de bioscoopbranche een merk dat haar voorkeurspositie uitbreidt en wil behouden bij haar doelgroepen, zo ook bij de doelgroep Family & Kids. Het ‘naar de film gaan’ moet voor gezinnen en jonge kinderen een vast onderdeel zijn van hun cultuur. Maar hoe bereiken we dat en hoe creëren we merkvoorkeur? We gingen samen met Pathé aan de slag met hun kids branding.

Pathé voor kids

Dat Pathé altijd al bezig is geweest met deze doelgroep, is niets nieuws. Ten opzichte van concurrenten onderscheiden zij zich al jaren met hun kids branding door kids evenementen te organiseren, een zeer scherp geprijsde kidsticket  aan te bieden en een speciale Kidsbox in het F&B-assortiment. Echter waren de bestaande materialen alweer flink verouderd en mocht er nieuw leven geroepen worden in hun kidsstijl. Met de doelen om merkvoorkeur te creëren en ‘naar de film gaan’ onderdeel te maken van de cultuur van de doelgroep, gingen we aan de slag met een vernieuwde kids stijl en branding.

“Kinderen ontwikkelen emotionele banden met merkmascottes en mediakarakters alsof ze hun vrienden zijn."

Character marketing

Character marketing is een middel om een merk succesvol te communiceren. De inzet van mascottes werkt, mits deze goed geladen wordt. Door al jouw karaktereigenschappen als merk te vertalen in een mascotte en deze een eigen identiteit, interesses en een naam te geven, creëer je als merk herkenbaarheid en loyaliteit. Kinderen ontwikkelen emotionele banden met merkmascottes en mediakarakters alsof ze hun vrienden zijn.

Meet Charlie!

Voor het ontwikkelen van een character voor Pathé gingen we letterlijk naar de tekentafel en bedachten wie hij moest zijn en hoe hij eruit moest zien. Via schetsen kwam de mascotte steeds meer tot leven en uiteindelijk was daar Charlie. Charlie is een leider, ondernemend, stoer en betrouwbaar. En met het uiterlijk van een Franse Haan past hij perfect bij het merk. In alle communicatie richting kids vertelt Charlie het verhaal van Pathé. Die communicatie is zeer uitgebreid én breiden we steeds verder uit: van offline tot online en kidsfilms hebben tegenwoordig zelfs hun eigen voorprogramma. Met Charlie creëert Pathé een intensieve band met kids die bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen. En zeg nou zelf, eigenlijk vallen we allemaal wel voor het haantje.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!