UNIEKE POSITONERING IN DE ARBEIDSMARKT

Wanneer het voor jou als vrachtwagenchauffeur niet uitmaakt in welke vrachtwagen je rijdt, werk je het liefst bij een werkgever met de beste arbeidsvoorwaarden. En met zo weinig vrachtwagenchauffeurs op de markt en de grote krapte binnen de logistieke sector, is de keuze reuze. Nabuurs – een van de grootste logistieke dienstverleners in de Benelux – merkt dat iedere dag. Samen gingen we op zoek naar de manier om Nabuurs als dé ideale werkgever op de kaart te zetten.

TIJD VOOR WAT BELANGRIJK IS

Nabuurs is als grote speler ook een grote werkgever in de branche. Om te kijken hoe zij zich het beste kunnen positioneren als werkgever, deden we een stap terug en doken we in hun merkidentiteit. Na de creatieve sessies concludeerden we dat Nabuurs als werkgever een duidelijke boodschap richting haar (potentiële) werknemers heeft: flexibiliteit staat hoog in het vaandel vanuit zowel de werkgever als werknemer. De ene week werk je bijvoorbeeld slechts 24 uur en is er meer tijd voor privé, en de week daarna werk je meer. Alles is bespreekbaar, met een portie goodwill van beide kanten. Dat is voor een logistieke branche een unieke arbeidsvoorwaarde, en daarom werd die balans tussen werk en privé de boodschap van de campagne.

EIGEN WERKNEMERS

De eigen medewerkers dienden als bewijs voor deze USP. We fotografeerden ze letterlijk in hun werk- en privéomgeving. Zo werkt Kay als reachtruckchauffeur in een magazijn, maar tapt hij in zijn vrije tijd graag zijn zelfgebrouwen biertjes. En werkt Wesley voor Sligro via Nabuurs en stapt in zijn vrije tijd graag in de rol van springruiter. Door dit letterlijk in beeld te brengen en transparant en laagdrempelig te communiceren, kunnen we de boodschap succesvol communiceren met de doelgroep.

DOELGERICHT DENKEN EN SNEL SCHAKELEN

Samenwerken met Nabuurs is doelgericht: we kunnen snel schakelen en streven samen naar het beste resultaat. De klik tussen een merk en een creatief bureau is als het aan ons ligt één van de belangrijkste onderdelen voor een fijne samenwerking. En die klik is er met Nabuurs.

“De klik tussen een merk en een bureau is als het aan ons ligt één van de belangrijkste dingen voor een fijne samenwerking. En die klik is er met Nabuurs.”

Nabuurs employer branding banner

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!