Recht uit ons hart

Brood is lekker én goed voor je! Niet gek dus dat dit mooie product bezig is met een comeback. Hoogvliet heeft als enige supermarkt in Nederland een eigen warme bakker en dus écht vers brood. Dat mag iedereen weten. Hoogvliet vroeg ons daarom de broodafdeling een boost te geven door middel van een verleidelijke campagne.

De versheid van brood in beeld

Het brood van Hoogvliet is supervers. Bezoekers moeten dat niet zien of lezen, maar ervaren. Bij de ontwikkeling van de broodcampagne was daarom een hoofdrol weggelegd voor de karakterkenmerken van brood. De knapperigheid, geur en smaak moesten van het beeld afspatten. En dat is gelukt! We maakten bijvoorbeeld een foto van een bakker die een brood breekt. De stukjes korst vliegen in het rond: zó knapperig is het brood van Hoogvliet. We maakten in tekst en beeld steeds een verwijzing naar de zintuigen, dus naar de geur, de smaak en het geluid van vers brood. Overal kwam daarnaast de pay off ‘recht uit ons hart, recht uit eigen bakkerij’ terug. Dat maakte de campagne extra herkenbaar.

Hoogvliet brood campagne

Prikkelend voor alle zintuigen

Het campagneconcept is vervolgens uitgewerkt in diverse middelen. De broodverpakking onderging een metamorfose en heeft voortaan een puur ambachtelijke uitstraling. En in twee magazines inspireerden we winkelbezoekers met tips en suggesties over de veelzijdigheid van brood. Bovendien was ook in de Hoogvlietfolder wekenlang extra veel exposure voor de kraakverse broodvarianten. Vernieuwend was de aanvullende keuze voor een radiocampagne, waarbij luisteraars verschillende ‘broodgeluiden’ moesten raden. Natuurlijk onderging ook de broodafdeling zelf een metamorfose die feilloos aansluit op de gedachte van ambachtelijkheid en versheid. Kortom, waar en wanneer mogelijk prikkelden we de zintuigen van de supermarktbezoekers.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!