RELATIEGESCHENKEN MET IMPACT

Als salesmanager bij een groothandel in relatiegeschenken heb je een ontzettend groot assortiment om te presenteren. Een van hun belangrijkste salestools – de jaarlijkse catalogus – wordt meegenomen onder de arm, onderweg naar klanten en prospects. Maar zo’n boekwerk is meer dan het complete aanbod: het is ook een manier om je merkverhaal te vertellen en jouw USP’s te laten knallen. Al jarenlang bekijken we samen met Giving Europe hun catalogi met een kritische blik, zodat een van hun belangrijkste salestools niet alleen compleet is maar ook verrassend blijft.

MARKTLEIDER IN RELATIEGESCHENKEN

Giving heeft als groothandel in de relatiegeschenkenbranche wereldwijd een koploperspositie. En die positie hangt samen met een bijzonder omvangrijk assortiment. Niet alleen in de breedte is de keuze bijna eindeloos, vrijwel alle producten zijn ook nog eens in heel veel kleuren te bestellen. Hoe maak je zo’n gigantische productmatrix visueel aantrekkelijk en informatief? En hoe zorg je daarnaast ook voor inspiratie en optimale presentatie van je eigen identiteit, zodat je je onderscheidt ten opzichte van concurrenten?

KLEUR BEKENNEN

Wij maken de jaarlijkse catalogus – van ruim 500 pagina’s – al tientallen jaren. De hoofdrol in zo’n gids staat nooit ter discussie: die gaat altijd naar de producten. In het nieuwe catalogusconcept besloten we deze in vier contexten te fotograferen. Cleane packshots, packshots met een verrijkte uitstraling, een grafische setting of in een sfeer met of zonder modellen. Zo ontstaat er direct een balans, rust en ritme, maar ook variatie! Door contrasterende kleuren te gebruiken als ondergrond, knallen de kleurmogelijkheden van de producten van de pagina. Voor de funfactor voegden we op onverwachte plekken illustraties in pentekening-stijl toe en brachten we de grootste impact van relatiegeschenken letterlijk in beeld door ze groots af te beelden.

BREED GEDRAGEN RESULTAAT

Het succes van de catalogus wordt ieder jaar gemeten bij de salesmanagers zelf. Die overigens weer verdeeld zijn over verschillende Europese landen, want we vertalen de catalogus in gemiddeld 10 andere talen. De catalogus werd geweldig goed ontvangen en breed gedragen door de hele organisatie: een kers op de taart voor onze jarenlange samenwerking.

Giving impression catalogus sfeer met illustraties

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!