TV-commercial expertise voor Expert

Als specialist in elektronica neemt Expert een bijzondere plek in door de lokale betrokkenheid van winkeliers. Expert.nl is zelfs de webwinkel van de lokale winkelier; consumenten die online bestellen ontvangen hun producten via een winkel in de buurt. Dat ‘dichtbij zijn’ geeft vertrouwen en dus een goed gevoel. Wij kregen de opdracht om deze en andere écht unieke USP’s van Expert uit te lichten.

Lokale kracht

Een van Experts USP’s is same day delivery. Met deze commercial kregen we de kans om een breed publiek te laten weten dat Expert dezelfde dag kan leveren, veelal vanuit een winkel in de buurt. Deze onderscheidende boodschap was zichtbaar op een kanaal waar normaliter vooral prijsstunters actief zijn. Dat viel lekker op! Door de keuze voor een tv-commercial gaven we invulling aan de ‘see-fase’ uit het ‘see-think-do-care-model’. De overige fases werkten we later in het proces uit.

"Het is een uitdaging om in een markt vol prijsvechters een eigen, vaste plek te veroveren."

Veroveren

Het is een uitdaging om in een markt vol prijsvechters een eigen, vaste plek te veroveren. Dat lukt door consequent te zijn, voordelen te bieden die anderen niet hebben en deze consistent op zoveel mogelijk plekken te herhalen. Om de same-day-delivery-campagne maximale impact te geven, werkten we de basis voor de commercial tot in details uit. Van concept tot een movie storyboard en vanzelfsprekend een intensieve draaidag op locatie. Daarnaast deden we projectmanagement en de gehele productie van de commercial. Vervolgens hebben we het visuele aspect van de same-day-delivery-commercial consequent doorgevoerd op de andere informatiedragers, waaronder de folders en de POS-materialen van de lokale winkeliers.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!