RELEVANTE ACTIVATIECAMPAGNE

Het einde van de zomer: studenten maken zich klaar voor een nieuw schooljaar en zzp’ers duiken weer in hun thuiskantoor. Het ideale moment om in te spelen op de vraag naar elektrische apparatuur, zoals laptops en koptelefoons. Maar hoe bereik je deze twee compleet verschillende doelgroepen in één boodschap?

DE GEMEENSCHAPPELIJKE DELER

De doelgroepen hebben een ding gemeen: ze gaan beide weer van start na een warme zomer. Je bent weer lekker fris, en dat wil je ook voor alle school- en kantoorspullen die je gebruikt. ‘Fris van Start!’ past daarom helemaal bij het gevoel van weer beginnen, en dat maakt de boodschap relevant. In alle opzichten werd het een fris concept: zowel de kleuren en teksten. De playbutton legt de link tussen boodschap en aanbod (‘start’ en ‘elektronica’) en dit icoon is goed door te vertalen naar middelen voor een compleet crossmediale campagne.

“Een flink portie creatieve brainstormsessies met Expert is wat de samenwerking zo bijzonder maakt.”

EEN EXPERT

De campagne bood ook ruimte om te laten zien dat Expert dé specialist is op het gebied van elektronische artikelen en de klant perfect kan adviseren welk artikel het beste in zijn of haar situatie past. Dit zijn we gaan communiceren via diverse middelen, waaronder een korte commercial op Youtube en blogs. Ook tips, tricks, wins een aanbiedingen werden ingezet om de doelgroep te triggeren.

ZICHTBAAR RESULTAAT

De campagne heeft dankzij een omni-channel aanpak niet alleen bijgedragen aan meer bezoekers in de winkel, ook op gebied van websitebezoek is er een sterke stijging te zien ten opzichte van vorig jaar. Met zo’n mooi resultaat gaan niet alleen zzp’ers en studenten fris van start, maar ook Expert!

BIJZONDERE SAMENWERKING

Een flink portie creatieve brainstormsessies met Expert is wat de samenwerking zo bijzonder maakt. Voor het bedenken van de campagne zaten we met Expert aan één tafel om samen tot ideeën te komen. De traditionele rol van een creatief bureau was hier niet van toepassing, want dagelijks bundelen we onze krachten voor het perfecte resultaat.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!