Branding van een échte oud-Hollandse lekkernij

De stroopwafel mag dan traditioneel en oer-Hollands zijn. Dat wil niet zeggen dat hij niet perfect tot z’n recht komt in een modern jasje. Aan ons de taak om de verpakkingen van de heerlijke koeken van Daelmans een metamorfose te geven. De hele uitstraling ging op z’n kop, maar kenmerkende eigenschappen bleven bewaard. Het resultaat: een verpakkingslijn vol ambachtelijk ogende elementen, uitgevoerd in een trotse, Delfts blauwe sfeer. En in de spotlights, hoe kan het anders, de stroopwafel!

Miljard genietmomenten

Daelmans Banket is van kleine bakkerij uitgegroeid tot een internationaal familiebedrijf dat jaarlijks zorgt voor meer dan één miljard genietmomenten. Daelmans produceert voor diverse private labels van nationale en internationale retailers, maar verkoopt ook het eigen merk. De uitstraling van verpakkingen moet dan ook voor een brede doelgroep aantrekkelijk zijn.

"Een verpakkingslijn vol ambachtelijk ogende elementen, uitgevoerd in een trotse, Delfts blauwe sfeer."

Delfts Blauw

Voor de Delfts blauwe verpakkingslijn hebben we het bestaande ontwerp opgefrist en gemoderniseerd, zowel voor de Europese markt als voor de Verenigde Staten en het Midden-Oosten. Daarbij startten we met de basis, de fotografie en het maken van schetsontwerpen, om vervolgens de verschillende verpakkingen te ontwikkelen. Na de creatieve fase stortten we ons ook op het operationele en coördinerende werk. Alleen al voor de Verenigde Staten waren 25 verpakkingsvarianten nodig en voor Europa nog eens 38. Een flinke, uitdagende klus waar we bovendien behoorlijk de lekkere trek van kregen!

Daelmans stroopwafel website

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!