Fabulous cookies met een eigen identiteit

De hedendaagse keuzemaatschappij zorgt voor bomvolle supermarkten in Nederland en de rest van de wereld. Zo wordt ook het koekschap steeds groter en bestaat deze zeker niet alleen meer uit de traditionele koeken die we vroeger bij de koffie kregen. Samen met Daelmans Banket kennen we als geen ander de uitdaging van het veroveren van een plek in het koekschap bij (inter)nationele supermarkten.

Meer dan koek

Dat koek niet alleen maar om de koek wordt gekocht, is ons niet onbekend. Waar er vroeger één merk was dat de krakelingen, kletsmajoors en spritsen verkocht, zijn dat er nu tientallen. Als merk onderscheid je je dus lang niet meer alleen op het gebied van product, maar maak je het verschil door merkvoorkeur te creëren. Daarnaast wordt koek steeds minder populair: jongeren leven bewuster en ruilen koek om voor andere talloze snacks.

“Als merk onderscheid je je lang niet meer alleen op het gebied van product, maar maak je het verschil door merkvoorkeur te creëren.”

The Fabulous Bakers

Om vernieuwend te blijven in de sterk concurrerende markt en ook jongeren meer aan te spreken om koek te kopen, besloot Daelmans dat er een hip en trendy koeklabel moest komen: The Fabulous Bakers. Het merk bestaat uit drie personages die ieder hun eigen identiteit en affiniteit met koek hebben. Drie ambitieuzen waar de doelgroep zich in moet herkennen.

Hip en trendy

Thomas, Benjamin en Marie-Claire vertellen hun verhaal op de frisse verpakkingslijn die door ons is ontwikkeld en uitgerold: in de basis wit en zwart met een kleurrijke toevoeging om bijvoorbeeld een smaak aan te duiden. Een opvallende reeks binnen het koekschap die een eigen plekje verdient. En met succes: de lijn groeit en wordt steeds verder uitbreid met andere koeken.

Meer weten?

Wil jij ook samen werken aan jouw merkverhaal om mensen te raken én te activeren?
Laat het ons weten!