Door het steeds sneller veranderende landschap en de grotere kennis die daarvoor nodig is, geloven wij in een toekomst waarin samenwerking steeds belangrijker wordt. Co-creatie sessies met onze klanten of werken op locatie om zo kennis te delen en te vergroten zijn voor IVC’ers vanzelfsprekend. Daarnaast werken we ook graag met onze partners, waarvan online performance bureau MondoMarketing een goed voorbeeld is. Pieter van der Heijden van MondoMarketing en IVC’er Hans Bevers praten over de trend co-creatie en de samenwerking.

Hoe is de samenwerking tussen MondoMarketing en IVC ontstaan?

Hans: “We willen onze klanten graag complete service bieden, van offline tot online. Het zijn geen aparte werelden meer die je los van elkaar kan zien: het is steeds meer verweven. De ontwikkelingen binnen de digitalisering gaan hard, daarom is het belangrijk voor ons en onze klanten om op alle vlakken relevant te blijven. Het is goed om samen te werken met de juiste mensen die altijd up-to-date zijn van wat er speelt. Zo zijn wij in contact gekomen met Pieter.

Pieter: “De ontwikkelingen gaan niet alleen hard, maar online marketing is ook een breed vakgebied. Als digital marketing consultant heb ik mijn ervaring de afgelopen tien jaar opgedaan aan klant- en bureauzijde bij organisaties in uiteenlopende branches. Door mijn brede online marketing achtergrond beschik ik zowel over specialistische als strategische vaardigheden. Via mijn netwerk heb ik daarnaast snel toegang tot kennis over alle disciplines. Ik kan daardoor heel makkelijk de juiste personen benaderen wanneer er specifieke vraagstukken liggen. Zo hebben we samen altijd de juiste kennis in huis, dat voor de klanten van IVC ook van meerwaarde is.”

“De ontwikkelingen binnen de digitalisering gaan hard, daarom is het belangrijk voor ons en onze klanten om op alle vlakken relevant te blijven. Het is goed om samen te werken met de juiste mensen die altijd up-to-date zijn van wat er speelt.”

Welke meerwaarde heeft deze samenwerking nog meer?

Pieter: “Wat ik vooral kan betekenen is meedenken voor en met klanten, zodat we zien waar kansen liggen op het gebied van online marketing. Ik denk strategisch mee en zorg dat online en offline goed op elkaar aansluiten. We kijken proactief naar kansen, niet alleen wanneer er een vraag ligt vanuit de klant. Zo zorgen we samen dat de service stijgt. Ik probeer zo vroeg mogelijk in het proces aan te schuiven om zo efficiënt mogelijk te werken.

Hans: “Daarnaast organiseren we samen ook online marketing kennissessies voor de IVC’ers. Daarmee vergroten we de kennis binnen ons team en weet iedereen wat de mogelijkheden zijn binnen online marketing, zo kan iedereen onze klanten beter adviseren.”

Is het de perfecte match?

Hans: “Zeker! We praten dezelfde taal: beide partijen willen effectieve campagnes maken en ook op strategisch niveau meedenken met de klanten. MondoMarketing denkt geheel omnichannel, het is een online bureau dat ook de meerwaarde ziet van goede offline campagnes.”

Pieter: “Ja, ik denk ook dat het DNA en de identiteit van beide bureaus goed op elkaar aansluiten. IVC is gedreven vanuit creativiteit: jullie denken vanuit het concept en MondoMarketing denkt resultaatgericht en vanuit conversie. Die krachten kunnen we heel goed bundelen als partners. Daarbij zijn de korte lijnen fijn zodat we snel kunnen schakelen in het belang van de klanten.”

“MondoMarketing denkt geheel omnichannel, het is een online bureau dat ook de meerwaarde ziet van goede offline campagnes.”

Hoe is de samenwerking in de toekomst?

Hans: “Ik hoop nog intensiever, dat we door onze samenwerking ook meer projecten samen mogen doen. De rol die voor IVC steeds belangrijker wordt bij zulke samenwerkingen is het bewaken van het concept en de stijl. Wij zien ook het effect van bijvoorbeeld een banner met pakkende tekst en grote gele knop, maar geloven ook in een boodschap die meer de emotie en beleving creëert. Hopelijk kunnen wij op dat gebied in de toekomst steeds meer gaan betekenen voor MondoMarketing.”

Pieter: “Dat zou alleen maar mooi zijn! We kunnen dan projecten nog eerder oppakken en voor MondoMarketing is het zeker interessant als we ook op het gebied van creatie meer kunnen meedenken met onze klanten. Co-creëren mét de klant zien wij samen als de ultieme samenwerking in de toekomst.”

Nieuwsgierig geworden?

Op zoek naar een bureau dat sterke offline en online campagnes creëert? Laat het ons weten!

Contact